Спеціальні потреби

Проблеми з медiа в Луганськiй областi


Ще один гучний конфлікт у мас-медіа. У Луганській області позбавили ефіру популярну телекомпанію. Її працівники переконані у політичному підтексті і звинувачують владу у чинненi тиску.


“Нова влада у Луганській області нищить незалежні мас-медіа”. Так вважають працівники телекомпанії ЛОТ. Цього тижня її позбавили ефіру. Майже рік, згідно з угодою, вона ділила час із державною телерадіокомпанією на місцевому каналі. І стала третьою за популярністю в області після Інтера та 1+1. Однак у четвер увечері декілька програм ЛОТа так і не потрапили у ефір. Це сталося за вказівкою нового губернатора області Олексія Данілова, вважає керівник телекомпанії Родіон Мірошник. Він називає це рішення політичним і звинувачує нову владу в репресіях проти “несвоїх” ЗМІ:

«Інших причин я не бачу, тому що засновнками нашої телекомпанії були колишній губернатор Олександр Єфремов, колишній голова облради Валентин Тихонов та нинішній народний депутат Валентин Дзонь. Олексій Данілов вбачає в них політичних опонентів і, так виглядає, що саме тому ми не виходимо в ефір. Ми проводили цілу низку переговорів, намагалися знайти якийсь компроміс. Однак у відповідь ми отримали лише листа, яким вимагаєтся розірвати будь-які юридичні стосунки між нашими компаніями».

В той же час нове керівництво обласного державного телебачення заперечує політичний підтекст конфлікту і називає його юридичним. Призначений новою владою виконувач обов`язків директора Олег Нібольсін каже, що угоду змушені були розірвати після перевірки КРУ. Вона визнала договір між двома компаніями незаконним. Крім того приватній студії дістався найкращий з комерційної точки зору час. Говорить Небольсін:

[переклад з росiйської] «Про яку політику може йти мова? Якраз з політичних мотивів свого часу за старої влади з`явилася компанія ЛОТ. І вона повністю накрила своєї сіткою мовлення каналу державної телерадіокомпанії. Яким чином ми зараз можемо оформити угоду? Ефіром ми не можемо торгувати в принципі. Це якраз те, у чому нас звинувачує КРУ».

Керівник державної ТРК називає пропозиції приватної студії неприйнятними. Однак він не виключає майбутньої співпраці – якщо проти домовленостей не заперечуватиме КРУ. Але поки що компроміс не знайдений і з понеділка ЛОТ залишиться без ефіру. Її працівники апелюють до громадськості і готуються до можливих акцій протесту.

Подібні неприємності мають й інші канали, серед власників яких - нинішні опозиціонери. Змушений захищати свої ліцензії на мовлення i близький до донецьких підприємців телеканал НТН. За захистом звертається канал ТЕТ, з яким пов`язують Григорія Суркіса.

Керівник Інституту масової інформації Сергій Таран вважає, новій українській владі доведеться врегульовувати ще багато подібних правових колізій. Адже порушення під час видачі ліцензій на мовлення були досить поширеними. Будь-яка спроба позбавити когось ефіру буде трактуватися як повернення до цензури:

«Саме такий спосіб цензури діяв і за старої влади. Саме тоді влада створювала нерівні умови, коли виконувати всі закони було фактично неможливо. Але правоохоронні органи приходили до тих медійних структур, які були пов`язані з опозицією. Таким чином влада не напряму, але все ж цензурувала ЗМІ і як це не дивно, нинішня влада робить фактично схожі схеми».

Експерт вважає – єдиний спосіб уникнути звинувачень у політичному тискові - провести у спірних ситуаціях нові публічні конкурси на право мовлення. Вiн додає, що контролювати їх справедливість має громадськість.

XS
SM
MD
LG