Спеціальні потреби

Кремль пішов на "вкид" про новий роман Путіна, щоб відвернути увагу від розслідування Reuters?


За кілька годин після оприлюднення Reuters розслідування щодо дарунків коштовної нерухомості жінками близьким до Путіна, розважальне американське видання US Weekly оприлюднило інформацію про нібито роман президента Росії Володимира Путіна із колишньою дружиною мільярдера Руперта Мердока Венді Денг.

"Повідомлення про цю пару звучать від часу їх розлучень, відповідно у 2014-му та 2013-му роках", - відзначило видання.

При цьому у якості свого джерела US Weekly назвало "інсайдера наближеного до впливового лідера". Це джерело буцімто повідомило виданню, що стосунки між Путіним та Венді Денг є "серйозними".

Венді Денг - 47-річна американська бізнесвуман, китайського походження, колишня дружина медіа магната Руперта Мердока. З останнім вона розлучилась (після 14-річного шлюбу) у 2013-му році на фоні чуток про її роман із колишнім прем'єр-міністром Великої Британії Тоні Блером.

Новина, оприлюднення якої підозріло (майже) співпало із настанням 1-го квітня з характерними для цього дня новинами-дотепами, не на жарт переполошила багатьох журналістів західних ЗМІ та експертів.

Наприклад, відомий дослідник російської пропаганди Петро Померанцев, коментуючи новину відзначив, що за його інформацією чутки про стосунки між Денг та Путіним ходили ще минулої зими.

Між тим той факт, що публікація поверхневої та заснованої на єдиному анонімному джерелі статті US Weekly збіглась у часі із оприлюдненням гострого розслідування Reuters щодо російського лідера - яке розповіло про дарунки жінкам пов'язаним із Путіним нерухомості - підштовхнув деяких західних журналістів до думок про зв'язок між подіями.

Як відомо минулого тижня речник Кремля Пєсков заявляв про те, що Захід планує серію атак на президента Росії у ЗМІ.

За кілька днів до публікації розслідування Reuters німецьке видання Bild опублікувало розслідування, яке викрило, що Кремль здійснює безпосереднє керівництво підконтрольними сепаратистам територіями на сході України.

"Не хочу бути конспірологом, але US Weekly оприлюднили свою малюсіньку історію про Путіна за 2 години після дошкульного розслідування Reuters!?", - відзначив Алек Лунь, який працює для цілого ряду провідних західних видань.

Він також відзначив, що "наступне розслідування Reuters має бути про публікацію сміховинної історії у US Weekly".

На думку Луня, Кремлю щоб відвернути увагу від репортажу Reuters достатньо було просто швиденько здійснити "вкид" подзвонивши до редакції US Weekly.

"З огляду на час (2 скандали пов'язані із жінками за один вечір?), можливо вкид історії про Путіна та Денг є формою інформаційної протидії негативній інформації від Пєскова", - твітнув Ендрю Рот, московський кореспондент The Washington Post.

Редактор міжнародних видань популярного Buzzfeed Міріам Елдер звернула увагу на час публікацій US Weekly та Reuters.

Елдер та московський кореспондент Financial Times також звернули увагу на "джерело" US Weekly.

"Можливо у US Weekly та розділу чуток New York Post те саме джерело у Кремлі"- відзначив Седдон.

"Чудово, що US Weekly стверджує, що їх джерело - "інсайдер наближений до впливового лідера". Та Путін зараз спілкується із може 4-ма особами", - пише Елдер.

Натомість інші звернули увагу на те, що загалом для Кремля не властиво у реальному часі протидіяти розслідуванням щодо лідерів РФ у західній пресі.

"Не розумію, чому Кремль взявся би відвертати увагу від розповіді про дармовщину для друзів Путіна", - відзначив Кевін Ротрок, редактор видання Runetecho.org.

На думку журналіста, розслідування Reuters, яке вказало, що Путін не забуває про близьких до нього жінок, не було шкідливим для Кремля, бо не суперечило образу лідера, який там культивують.

Дивіться також: У владі - старі люди зі старими методами, а Україна - у дірі - активіст діаспори

Показати коментарі

XS
SM
MD
LG