Спеціальні потреби

Суд відібрав ефір у «5 каналу» і каналу «ТВі»


Ще сьогодні «5 канал» продовжує мовлення в звичному форматі, але вже незабаром на зміну «чесним новинам» можуть прийти танці і співи.

У вівторок 8 червня Окружний адміністративний суд Києва відібрав частоти у двох незалежних телеканалів – «5-го» і «ТВі». Тим самим суд повністю задовольнив позовні вимоги телеканалів групи «Інтер». На вимогу позивачів, суд скасував результати конкурсу на вільні телечастоти, проведеного Нацрадою з питань телебачення і радіомовлення 27 січня 2010 року. Тоді переможцями були названі 5 канал (який виграв 26 частот) і ТВі (що виграв 33 частоти). Група «Інтер», якій на конкурсі дісталося менше – всього 20 ефірних частот – нині відігралася в суді. Окружний адмінсуд визнав січневий конкурс таким, що відбувся з порушеннями. На підтримку рішення служителів Феміди висловився також новий склад Нацради.

Прикметно, що судове рішення на користь позивача з`явилось наступного дня після того як відповідач звернувся по захист до президента України. Увечері 7 червня журналісти «5 каналу» оприлюднили відкритий лист до Віктора Януковича, в якому висловили занепокоєння: «5-й» намагаються знищити. В таких намірах «канал чесних новин» звинуватив очільника СБУ та за сумісництвом власника медіахолдингу, до якого входить телеканал «Інтер», Валерія Хорошковського.

Як мовиться у зверненні, «Внаслідок переслідування власних бізнесових інтересів державним чиновником 500 працівників «5 каналу» опиняться під загрозою втрати роботи, а Україна в черговий раз підтвердить статус країни, в якій згортаються свободи». У своєму листі журналісти також висловили припущення: спроби знищити «5 канал» відбуваються «за спиною» президента.

На звернення президент не відповів, зате відреагував Валерій Хорошковський. Глава СБУ відкинув звинувачення в тискові на телеканал, назвавши відкритий лист журналістів «потоком неправди».

Своєю чергою, журналісти ТВі заявили про намір добитися відставки Хорошковського. У вівторок журналісти каналу оприлюднили звернення, в якому стверджують: у глави СБУ «явний конфлікт інтересів», і своє службове становище він використовує в інтересах власної медіа-групи. Керівництво каналу повідомило також, що подасть апеляцію на сьогоднішнє рішення київського окружного адмінсуду.

А тим часом влада заспокоює журналістів: незалежні телеканали ніхто не збирається закривати. Про це заявила, коментуючи рішення суду, заступник глави адміністрації президента Ганна Герман. «5 канал працював, працює і працюватиме. 5 канал не закриє жоден із судів», -- запевнила Герман у вівторок.

Нацрада також виступила з роз`ясненням, наголосивши: ні у «5 каналу», ні у «ТВі» ніхто не забирає ліцензій. «Ці канали здійснювали мовлення до 27 січня 2010 року і будуть його здійснювати й надалі», -- мовиться в заяві прес-служби Нацради.

Утім, журналісти «5-го» запевненням не вірять. Як стверджують вони, влада розробляє підступніший план. Відкрито «вимкнути» незалежний канал новин справді ніхто не наважиться, -- пояснюють медіаексперти. Натомість ставка робиться на те, аби 5 канал зник у силу технічних причин. Відсудивши в каналу нові і ще не освоєні частоти, які, за ліцензією, призначені для інформаційного мовлення, і залишивши йому нинішні, на яких він мовить тепер, але які формально, за ліцензією, призначені для просвітницьких та розважальних цілей, -- «5-й» збираються вихолостити від інформаційної складової.

«5 канал» як інформаційний зникне уже восени. Такий прогноз оприлюднив увечері у вівторок колишній генпродюсер «5-го», депутат-нунсівець Юрій Стець.

«5 канал як інформаційний з вересня щезне з карти України. Це факт», -- заявив Стець в ефірі ток-шоу Шустер-Live. Як він додав, згідно з вимогами ліцензії, уже з вересня цього року телерадіокомпанія, що нині мовить на частотах 5 каналу, має стати виключно просвітницькою».

XS
SM
MD
LG