Спеціальні потреби

Wikileaks замовчував переказ мільярдів із Сирії до Москви - опубліковано докази


Сподіваюсь, що Росія не вб'є мене. Я тепер більше боюсь Росії ніж Асада
Хакер, який передав інформацію неопубліковану Wikileaks

Сайт Wikileaks не став публікувати інформацію про переказ понад 2-х мільярдів доларів США від сирійського правлячого режиму до російського VTB банку, яку отримав від групи хакерів. Про це йдеться у розслідуванні оприлюдненому виданням The Daily Dot.

Пакет електронних листів, який було опубліковано сайтом WikiLeaks у 2012-му році (у т.з. "Сирійських файлах" - прим. ГА) не включав дані про переказ 2-х мільярдів доларів з Центрального банку Сирії до російського VTB банку, які із ризиком для життя здобули опозиційно налаштовані сирійські хакери - розповідає видання, посилаючись на матеріали федерального суду США у Мангеттені.

Видання відзначило, що хакери, які передали Wikileaks інформацію про грошовий переказ із Сирії до Росії нетерпляче очікували публікації своїх знахідок та вважали, що пішли на смертельний ризик викривши зв'язки офіційного Дамаска та Москви.

"Сподіваюсь, що Росія не вб'є мене. Я тепер більше боюсь Росії ніж Асада", - цитує The Daily Dot слова одного із хакерів, сказані ним у ході онлайн діалогу зі спільниками.

Овва! Це реальний доказ, який викриває зв'язки Росії та Wikileaks

The Daily Dot дійшли висновку, що Wikileaks могли зумисне оминути публікацію даних про банківські взаємини Росії та Сирії, адже загалом Wikileaks включали до своїх публікацій отримані від цієї ж групи хакерів інші матеріали.

У виданні наголошують, що "отримані документи вказують, що не всі докази передані групою сирійських хакерів сайту Wikileaks було опубліковано у базі даних цього сайту, попри зацікавленість хакерів у тому, щоб Wikileaks здійснив повне оприлюднення документів".

Вже давно США та їх союзники мали почати ставитись до Wikileaks, як до маріонетки та проекту російських спецслужб, яким вони і є

Прикметно, що видання The Daily Dot отримало погрози від Wikileaks, де журналістів також звинуватили у підіграванні табору кандидата у президенти США Гілларі Клінтон (сайт Wikileaks раніше публікував отримані хакерами електронні листи Демократичної партії США, які вказують на спроби дискредитувати конкурента Гілларі Клінтон на демократичних праймериз, сенатора Берні Сандерса - прим. ГА).

"Вперед (з публікацією вашого матеріалу - прим. ГА), але можете бути переконані, що ми вам віддячимо одного дня", - навели відповідь Wikileaks журналістам The Daily Dot.

Інформація видання The Daily Dot викликала жваве обговорення серед західних експертів за медійників.

"Овва! Це реальний доказ, який викриває зв'язки Росії та Wikileaks", - пише редактор новин популярного видання The Daily Beast Бен Коллінз.

"Вже давно США та їх союзники мали почати ставитись до Wikileaks, як до маріонетки та проекту російських спецслужб, яким вони і є. Час підійти до питання серйозно", - пише популярний безпековий оглядач Джон Шиндлер.

"Ну і дивина", - іронізує з приводу інформації про докази близькості Wikileaks та Кремля Кайл Ортон, дослідник політично-аналітичного центру The Henry Jackson Society.

"Це просто радикальна прозорість", - пише (жартома?) про підходи Wikileaks журналіст видання BusinessInsider Пол Здора.

Дивіться також: Злив інформації оголосив внеском у демократію засновник Wikileaks

  • 16x9 Image

    Олексій Кузьменко

    Коли я представляю себе людям, яким хочу сподобатись, кажу, що вільно сідаю на шпагат. Після цього додаю (якщо ще є кому), що я журналіст-розслідувач. Обидві тези – майже правда. У відповідь мене, буває, питають, чи я пишу про спортивну гімнастику.

    Журналіст, синхронний перекладач у команді Української служби. Людина з фантастичною пам’яттю щодо того, хто винен мені гроші, а також усіляких фактів, які мене цікавлять. Затятий фізкультурник, бігун, колекціонер кіно-плакатів та власник низки музичних інструментів, на яких не вмію грати.

Ваша думка

Показати коментарі

XS
SM
MD
LG