Спеціальні потреби

Шість років брехні щодо МН17- аналітики EU vs Disinfo вважають, що прокремлівська пропаганда програє у власній інформаційній грі


Через шість років не припиняється кампанія з дезінформації навколо збиття літака Майалзійських авіаліній МН-17.

У катастрофі 2014 року в небі над Донбасом загинуло 298 осіб, які перебували на борту літака рейсу МН-17. Міжнародна слідча група, очолювана слідчими з Нідерландів, дійшла висновку про те, що літак було збито комплексом «Бук», що належить російським збройним силам. Росія заперечує свою провину у катастрофі.

Європейський проект протистояння дезінформації "EU vs Disinfo" в своїй публікації привертає увагу до нещодавніх зусиль в цій дезінформації.

Так, 2 липня російське Мііністерство закордонних справ схвально визгукнулось про книгу невідомого малайзійського автора, де заявлялось, що «анархісти євреї ілюмінати» збили літаки МН-17 та МН-370.

До того, заявляють дослідники, були спроби прокремлівської пропаганди пов‘язати катастрофу МН-17 з коронавірусом та інші зусилля, щоб зашкодити розслідуванню Міжнародної слідчої групи.

Дослиднікі звертають увагу на кампанію навколо Володимира Цемаха, якого ввважали важливим свідком в справі про збиття МН-17 і якого було включено до обміну полоненими між Росією та Україною в 2019 році. Через декілька місяців після обміну полоненими російське державне телебачення випустило інтерв‘ю Цемахом, де той заявив, що європейські слідчі «пропонували йому захист, громадянство та дім в Голандії». Ця заява потім використовувалась Дмитром Кисельовим, який є під санкціями Голандії та Австрії, для звинувачень у бік європейських слідчих.

Прокуратура Данії звинуватила Кремль в умисному дозволі Цемаху полишити територію Росії, щоб уникнути екстрадиції. Кремль заперечив свій стосунок до пересування особи, незважаючи на те, що Цемаха російська сторона включила до обмину полоненими декілька місяців до того, йдеться в публікації.

Європейські дослідники зазначають - перед слуханням справи МН17 9 березня 2020 року, Росія намагалась вжити «тактику захоплення інформаційного простору». За декілька тижнів до слухань, прокремлівські видання опублікували так звані «нові витоки документів», заявляючи, що вони доводять відсутність російських «Буків» в районі катастрофи. Речник Кремля, базуючись на цих документах заявив: «Росія була права». Практично одразу цю інформацію розвінчали російські видання Insider та Meduza.

Європейські дослідники проаналізували більше 250 прикладів прокремлівської дезінформації стосовно МН17.

Все ж прокремлівська сторона не змогла зашкодити Міжнародній слідчій групі. «Суд триває і стає все більш очевидно, що прокремлівські ЗМІ програють у власній брехливій грі», - підсумовують автори дослідження.

Дивіться також: Студія Вашингтон. США запровадили нові санкції проти мережі Пригожина

Facebook Forum

Відео

США вступили у нову фазу коронавірусу. Відео
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:04 0:00
XS
SM
MD
LG