Спеціальні потреби

Таблоїд «News of the World» закривається чрез хакерський скандал

  • Голос Америки

Корпорація «News International», що належить медіа-магнату Руперту Мердоку оголосила, що у неділю закриває свою найуспішнішу газету у Британії – «News of the World». Цей таблоїд продавався величезними накладами і приносив прибуток навіть у час кризи. Причиною цього рішення став скандал, у центрі якого опинилися журналісти видання. Їх звинувачують у нелегальному прослуховуванні телефонів британців у пошуках скандалів та ексклюзиву. Після закриття газети – понад 200 її журналістів опиняться на вулиці. Корпорація заявила, що розриває з ними контракти.

На що ще здатні журналісти? Це питання у всіх на вустах після скандалу в найбільшій газеті Великобританії – таблоїді «News of the World». Видання ніколи не заперечувало, що її журналісти нелегально прослуховували телефони відомих особистостей та зірок. Але зараз стало відомо, що газета так само брутально втручалася і в життя простих людей. Так журналісти «News of the World» несанкціоновано прослуховували повідомлення на автовідповідачі мобільного телефону 13-річної Міллі Довлер, яку у 2002-му році викрав маніяк-убивця. Журналіст не лише слухав приватні послання дівчини та її батьків, але ще й знищив кілька повідомлень, щоб звільнити місце для нових записів. Поліція каже, що таким чином журналіст втрутився у слідство і дав батькам хибну надію, що їхня дитина все ще жива.

І подібних прикладів – багато. У 2005-му, після терористичних атак у Лондоні де загинуло 52 людини, видання підозрюють у прослуховуванні телефонів жертв та їхніх родин у погоні за ексклюзивом.

Журналістів «News of the World» також звинувачують у тому, що вони давали хабарі лондонським поліцейським, за інформацію про резонансні розслідування.

«News of the World» – одне з основних видань медіа-імперії Руперта Мердока, яке попри кризу залишається прибутковим. У Британії Мердок також володіє газетами «The Sun», «The Times», «The Sunday Times», а також телеканалом TV Sky News. У Сполучених Штатах імперії Мердока належать видання «Wall Street Journal», «The New Post» і телеканал «Fox News».

У Великобританії Мердок був настільки впливовим, що роками жоден політик не наважувався іти проти нього. Зараз ситуація змінилася. Прем’єр-міністр Великобританії Дейвид Камерон оголосив, що його уряд буде добиватися притягнення Мердока і його медіа-імперії до відповідальності.

«Ми говоримо про загиблих від рук маніяків і терористів. Їхні телефони прослуховувалися. Це абсолютно бридко», – зазначив Камерон.

У центрі скандалу – Ребека Брукс. У 2002-му вона була головним редактором «News of the World». Зараз вона очолює всю медіа-імперію Руперта Мердока.

Скандал з неетичною і, можливо, навіть злочинною, поведінкою журналістів британських таблоїдів не на жарт сколихнув британське суспільство. Тисячі читачів уже заявили, що відмовляються купувати газети у знак протесту. Також бойкот виданням Мердока оголосили декілька найбільших рекламодавців. Серед них і американська корпорація «Форд», яка у свій заяві оголосила, що не хоче мати нічого спільного з виданням, яке не знає, де провести межу між журналістикою і погонею за скандалами будь-якою ціною.

XS
SM
MD
LG