Спеціальні потреби

Reuters: дев’ять спонсорованих США ЗМІ можуть бути визнані Росією «іноземними агентами»


Росія назвала в четвер дев’ять підтримуваних урядом США засобів масової інформації, які, за всіма, ознаками, будуть визнані «іноземними агентами». Це відповідатиме новому закону, над яким тепер працює парламент у відповідь на те, що Москва вважає неприйнятним тиском на російські ЗМІ.

У середу нижча палата російського парламенту – Державна дума – вже схвалила законопроект, який дозволяє Москві змусити іноземні ЗМІ виступати як іноземні агенти і виявити джерела свого фінансування.

Як підкреслює інформаційне агентство Reuters, це рішення вимагає схвалення верхньої палати Федеральних зборів – Радою федерації, що, за всіма ознаками, станеться наступного тижня, і підпису президентом Путіним. Після чого це станеться законом.

У четвер російське Міністерство юстиції оприлюднило список дев’яти ЗМІ, підтримуваних США, яких, як сказано, можуть стосуватися зміни, які, згідно з повідомленням, можуть статися законом «у близькому майбутньому».

Воно вже повідомило спонсоровані американським урядом ЗМІ, такі як «Голос Америки», Радіо Вільна Європа / Радіо Свобода, а також сім окремих російських або таких ЗМІ, що передають місцевими мовами, якими керує РВЄ / РС.

Одне із семи ЗМІ передає на Крим, анексований Росією від України у 2014 році, один у Сибір і ще один, що передає на переважно мусульманський Північний Кавказ. Ще один покриває переважно мусульманський Татарстан, ще один – це новинний портал, який перевіряє достовірність заяв російських офіційних осіб. Ці заходи є частиною наслідків, що випливають із звинувачення про втручання Росії в американські президентські вибори.

Російська влада може визначити ЗМІ «іноземними агентами» так само, які й іноземні неурядові організації, відповідно до закону від 2012 року. Інформацію, яку скеровується до громадян РФ, мусить супровджувати пояснення, що вона походить від іноземного агента.

Вони також мусять бути включені в урядовий реєстр, регулярно повідомляти про джерела свого фінансування, мету передач, методи фінансових витрат та те, хто їхні керівники, читаємо на сторінці агентства Reuters.

Радіо Вільна Європа / Радіо Свобода заявило, що не хоче робити здогадів про наступні кроки російської влади і підкреслило, що продовжуватиме свою працю, а директор «Голосу Америки» сказала, що станція залишається відданою подавати незалежні новини глобальній аудиторії.

Дивіться також: Експерти звітують про значне скорочення свободи слова у світі та посилення урядової пропаганди

Facebook Forum

XS
SM
MD
LG