Спеціальні потреби

Заступник держсекретаря: «Russia Today - це машина спотворень, а не новинна організація»

  • Голос Америки

Ричард Стенґел
Заступник держсекретаря США з публічної дипломатії та зв'язків з громадськістю Ричард Стенґел (у минулому - редактор журналу TIME) охарактеризував в офіційному блозі Державного департаменту роботу телеканалу Russia Today.

«Москва, - написав Стенґел 29 квітня, - веде інтенсивну кампанію з дезінформації українців, росіян і решти світу, прагнучи створити небезпечне і брехливе уявлення про законний уряд України».

Стенґел нагадав, що минулого тижня державний секретар Джон Керрі назвав Russia Today «пропагандистським рупором», що поширює «фантазії» президента РФ Володимира Путіна.

Реакція Russia Today була негайною: телеканал заявив, що Держдепартамент мало що знає про те, що насправді відбувається сьогодні в Україні, і, за словами Стенґела, «мав нахабство зажадати вибачення».

«Я пропрацював на посаді головного редактора журналу TIME сім років до приходу в Держдепартамент, - продовжує Стенґел. - Я знаю відмінності між новинами, пропагандою і особистою думкою. Пропаганда - це навмисне поширення невірної або такої, що вводить в оману, інформації з метою вплинути на аудиторію. ( У програмах Russia Today ) брехня видавалася за «новини» - від заяв про те, що це мирні демонстранти найняли снайперів до постійних тверджень, що Київ охоплений насильством, фашизмом та антисемітизмом. «Думки, - підкреслює заступник держсекретаря, - хоч би які одіозні вони не були, можна відстоювати, але фальшивих заяв - не можна».

Стенґел наводить конкретні приклади спотворення інформації. «Подивіться, - зазначає він, - як (канал) RT маніпулював з витоком інформації про телефонний дзвінок колишнього прем'єр-міністра України Юлії Тимошенко. Відредагувавши запис, вони «представили» Тимошенко як людину, що виступає за насильство по відношенню до Росії». «Або, - продовжує Стенґел, - постійно озвучується характеристика будь-якого українця, який виступає проти захоплення країни Росією, як «терориста». Або - минулого тижня - повторення без найменших сумнівів сміхотворних тверджень, що Сполучені Штати асигнували п'ять мільярдів доларів на зміну режиму в Україні».

«Це, - підкреслює заступник держсекретаря, - не факти і навіть не думки. Це - брехливі заяви, а коли пропаганда подається як новини, вона створює реальну небезпеку і дає «зелене світло» насильству».

Інколи, навіть для людей, яким платять озвучувати такі твердження, ці заяви виходять за межу терпимості. Явне упередження каналу призвело до безпрецедентного «ефірного повстання». Телеведуча RT America Аббі Мартін у прямому ефірі виступила проти російської агресії і заявила, що її серце з народом України. Інша телеведуча, американка Ліз Вол звільнилася під час прямого ефіру заявивши, що вона не може працювати на канал, фінансований російським урядом, який вибілює дії Путіна.

«Проте, - продовжує Ричард Стенґел, - я б виступив на захист права RT на мовлення. Перша поправка до Конституції США захищає свободу слова - як тих, чию правоту ми заперечуємо, так і тих, з ким ми погоджуємося.

«Держдепартамент США полегшує роботу RT, надаючи прямий доступ до своїх брифінгів. Ніхто не каже, що RT слід усунути з ефіру, як це було зроблено Москвою з «Голосом Америки» в Росії. Вільний доступ до інформації - основний принцип, навіть якщо ця інформація – не більш ніж пропаганда».

«І все ж, - переконаний Стенґел, - каналу і його редакторам не варто прикидатися, що RT є чимось більшим, ніж один з гравців у російській глобальній кампанії дезінформації, спрямованої проти українського народу і тих, хто його підтримує». «RT, - підкреслює заступник держсекретаря, - це машина спотворень, а не новинна організація».

Ваша думка

Показати коментарі

XS
SM
MD
LG