Спеціальні потреби

ФБР перевірить чи порушував Мердок американські закони

  • Голос Америки

Медіа імперія Руперта Мердока захиталася. Управляючий директор її британської частини - Ребека Брукс подала у відставку. Брукс називали улюбленою донькою Мердока і вона мала безмежну владу та вплив на політику організації. Але саме вона була редактором таблоїду “News of the world” у 2002-му, коли журналісти цього видання займалися прослуховуванням телефонів людей у погоні за ексклюзивом.

До проблем Мердока в Британії можуть додатися неприємності у США. ФБР перевірить, чи намагалися журналісти видань Мердока підкупити американських правоохоронців, щоб дізнатись інформацію про жертв терактів 11-го вересня 2001 року. А також, чи були факти незаконного прослуховування телефонів загиблих і їх родичів у США. Інформацію про це опублікувало британське видання Деілі Міррор. Кілька американських сенаторів звернулся до ФБР з метою ці звинувачення підтвердити чи спростувати.

«Жодна американська корпорація не має права давати хабарі. Мені байдуже, чим ця компанія займається - виробництвом чи створенням новин. Ніхто не може порушувати законів», - каже сенатор Франк Лютенберґ.

Хоч більшість порушень приписують журналістам британських таблоїдів, що належать, вся його медіа імперія може потрапити під прес американської судової системи, оскільки головний офіс корпорації зареєстрований у США. Пояснює Професор права юридичної школи Еморі Роберт Аді:

«У 2004-му «News corp.» перевела свою штаб-квартиру з Австралії до США. Можливо, з комерційної точки зору у той час це було правильне рішення. Але зараз це не виглядає так добре. Маючи американську реєстрацію, корпорація Мердока підлягає під дію Закону «Про корупційні практики за кордоном». Це може стати основою для відкриття кримінальної справи».

А поки у США хмари у над головою Руперта Мердока лише починають збиратися, в Британії один з найпотужніших медіа магнатів світу - вже у самому вирі неприємних для себе подій. Гнів британської публіки викликала інформація про сумнівні методи, якими журналісти його видань добували дані для своїх статей. Вони давали хабарі поліцейським і прослуховували телефони усіх: від прем’єра Ґордона Брауна до викраденої маніяком 13-річної дівчини і жертв терактів у Лондоні 2005-го року.

Мердок щосили намагається вгамувати пристрасті. У неділю він закрив своє найпопулярніше і найприбутковіше видання в Британії «News of the world», саме воно опинилося в центрі телефонного скандалу. Згодом, Мердок відкликав заявку на купівлю найбільшого телеканалу Англії – Sky news. Над цією угодою він працював понад 20 років. А в четвер він звільнив управляючого директора своєї корпорації – Ребеку Брукс і погодився дати свідчення перед парламентом Великобританії. Цієї неділі у всіх виданнях, що належать «News Corporation» в Британії буде опубліковане рекламне оголошення на всю шпальту, з словами «Ми просимо пробачення», і підписом Руперта Мердока.

XS
SM
MD
LG